جمعه، اسفند ۲۹، ۱۳۸۲

سال خوب!
همينجوري الكي به دلم افتاده كه سال آينده سال خوبي خواهد بود؛ هيچ دليل خاصي هم براي اين احساس ندارم. مي‌دانم كه خيلي چيزها وجود دارد كه آدم مي‌تواند از آنها نتيجه بگيرد كه سال خوبي پيش رويمان نيست، اما خيال ندارم اين احساس خوشبيني الكي‌ام را ناديده بگيرم. هر چه باشد اين كه آدم الكي خوشبين باشد بهتر از اين است كه الكي بدبين باشد!
سال نو مبارك!

سه‌شنبه، اسفند ۲۶، ۱۳۸۲

چهارشنبه سوري كوچه تنديس
چند دقيقه پيش از كوچه تنديس جردن آمدم. زنده‌ام و حالم خوب است! ميدان جنگ بود واقعاً. كوچه تنديس كه دفتر روزنامه هم در آن است، از معروف‌ترين كوچه‌هاي تهران در مورد چهارشنبه سوري است. آخر شب اگر به آن وارد شوي، سالم در رفتنت با كرام الكاتبين است. امسال بر خلاف سال‌هاي قبل، تب چهارشنبه سوري از چندين شب پيش‌تر شروع نشده بود. گفته مي‌شد علت، مبارزه جدي‌اي بوده كه نيروي انتظامي امسال با فروشندگان مواد آتش‌زا كرده است. گويا از مدت‌ها قبل در خيابان مولوي كه مركز فروش ترقه و مواد آتش‌زا است همه چيز را كنترل كرده بودند. اما جماعت همان موادي را كه به هر حال به دست آورده بودند براي امشب نگه داشته بودند و از خجالتش حسابي در آمدند. از نيروي انتظامي هم، بر خلاف سال‌هاي قبل (البته تا وقتي من آنجا بودم) خبري نبود.
پي‌نوشت: خبر ايسنا از حوادث ناگوار امشب كه تا كنون به نابينايي دو چشم و قطع يك دست انجاميده و عكس‌هاي دلخراش حادثه ديدگان.

یکشنبه، اسفند ۲۴، ۱۳۸۲

تهديد كيهان
چه غوغايي به پا كرده است كيهان. سرمقاله امروز شريعتمداري از آن سرمقاله‌هاي شش ستوني آنچناني است. عنوان آن «چرا از ترس، مرگ خودكشي كنيم» است و به ماجراهاي اتمي ايران مي‌پردازد. (نمي‌دانم سايت كيهان چه مرگش است، نمي‌شود لينك داد) كل ماجرا اين است كه خلاصه «ديديد گفتم از npt خارج شويد؟... گوش نكرديد... حالا بفرماييد!» حسين شريعتمداري در اين مقاله از ساده لوحي مسئولان كشور گلايه كرده است و مي‌نويسد: تنها راه باقي مانده آن است كه جمهوري اسلامي الف-تمامي همكاري‌هاي خود با آژانس را متوقف كند ب-با اعلام يك ضرب الاجل (حداكثر سه ماهه) آژانس را مجبور به پذيرش حق قانوني ايران در بهره گيري از فعاليت هسته‌اي صلح‌آميز كند ج- غني سازي اورانيوم را كه تعليق آن داوطلبانه (و البته غير قانوني بوده‌است) از سر گيرد د- بعد از پايان ضرب الاجل سه ماهه، در صورتي كه آژانس به برخوردهاي خصمانه و غيرقانوني خود ادامه داد... از npt خارج شود.
او در پايان نوشته است: اگر تهديد مقامات كشورمان كه ورود بازرسان آژانس را متوقف كرده‌اند (به قول خارجي‌ها) جدي نباشد، آيا مردم پاكباخته و عاشق امام و خلف حاضر او ننگ حضور دوباره بازرسان آژانس در سرزمين شهداء را مي‌پذيرند؟... به يقين، مسلمانان غيرتمند و جوانان پاكباخته اين ننگ را تحمل نخواهند كرد ... باور نداريد؟...
(سه نقطه‌چين آخر از اصل مقاله است و مقاله همين جا پايان مي‌يابد).