جمعه، اسفند ۰۲، ۱۳۸۷

احمد رشیدی مطلق که بود؟

هویت نویسنده مقاله ای که در دی ماه 1356 در روزنامه اطلاعات منتشر شد و می توان گفت جرقه انقلاب اسلامی را در ایران زد، سال ها ناشناخته مانده بود. این مقاله با امضای مستعار «احمد رشیدی مطلق» منتشر شد. امروز مستندی در تلویزیون فارسی بی بی سی پخش شد که در آن داریوش همایون، وزیر اطلاعات و جهانگردی وقت که پاکت حاوی مقاله را شخصا به مسئولان روزنامه اطلاعات داده بود، گفت که نویسنده آن مقاله، روزنامه نگاری قدیمی به نام علی شعبانی بوده است.

3 نظر:

در ۱۱:۴۱ قبل‌ازظهر, Blogger MReza گفت...

سلام من محمدرضا قربانی هستم
من و بهداد پسرتون تو رهیار هم کلاسی بودیم چند وقتی بود ازش خبر نداشتم تا اینکه وبلاگ شمارو پیدا کردم
به بهداد سلام برسونید
ایمیلم اینه ghorbani73@gmail.com

 
در ۹:۴۲ بعدازظهر, Blogger baran azadi گفت...

با لغو مراسم بزرگداشت دوم خرداد؛
حامیان موسوی و خاتمی در مقابل فرمانداری تجمع می کنند

تجمع حامیان موسوی و خاتمی در اعتراض به لغو احتمالی مجوز برنامه گرامی داشت سالروز دوم خرداد، روز چهارشنبه 30 اردیبهشت ماه در مقابل فرمانداری تهران برگزار می شود.
سالروز گرامی داشت دوم خرداد از سال 77 و پس از انتخاب خاتمی به عنوان رییس جمهور اصلاح طلب ایران، هر ساله با حضور حامیان وی برگزار می شود.
روز شنبه، دوم خرداد 88 و در آستانه انتخابات، قرار بود این مراسم با حضور خاتمی و میرحسین موسوی، کاندیدای ریاست جمهوری، در سالن 12 هزار نفری آزادی برگزار شود؛ اما در شرایطی که مجوزهای مورد نیاز برای این مراسم از مراکز دولتی اخذ شده بود، اخباری مبنی بر لغو مجوز این مراسم رسیده است.
براساس پیگیری های انجام شده از سوی گروه یاری پویش حمایت از خاتمی و موسوی(موج سوم) ستاد 88، این برنامه به دلیل ممانعت های دولتی احتمالا لغو خواهد شد.
به نظر می رسد پس از صدور مجوز برای برگزاری این مراسم، لغو آن بهانه جویی دستگاه های دولتی برای ممانعت از برگزاری این مراسم است.
بر اساس قوانین موجود، برگزاری چنین تجمعاتی که در اماکن محصور و سرپوشیده است، نیازی به کسب مجوز ندارد.
اکنون به دلیل ممانعت هایی که برای برگزاری این مراسم سالانه صورت می گیرد، جوانان حامی موسوی و خاتمی قرار است ساعت 11 صبح روز چهارشنبه 30 اردیبهشت ماه، در مقابل فرمانداری تهران جمع شده و اعتراض خود را اعلام کنند. این گروه اعلام کرده اند که تجمع خود را تا زمان حصول نتیجه و کسب جوابی روشن از سوی مسوولان دولت نهم ادامه خواهند داد.

 
در ۱۲:۵۹ بعدازظهر, Anonymous ناشناس گفت...

سلام من از اقوام دوست و همسایه قدیمی شما در پونک ساختمان های همشهری هستم.پویا احمد زاده.حتما بیاد میارید. در صورت امکان با این ای میل تماسی داشته باشید.درخواستی ازتون داشتم.
baran4736@yahoo.com.

 

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی