پنجشنبه، بهمن ۳۰، ۱۳۸۲

رقيب خوب
روزنامه‌هاي «شرق» و «ياس‌نو» را بستند، سايت «رويداد» را مسدود كردند و وبلاگ‌هاي پر مخاطبي مانند «سردبير؛ خودم» را هم دوباره فيلتر كردند(خبرش را اينجا بخوانيد).
ساعتي پيش از انتشار رسمي خبر توقيف روزنامه‌ها شايعه تعطيلي آنها را شنيده بودم، با دوستي در باره اين شايعه صحبت مي‌كرديم، نتيجه گرفتيم كه حتي دستگاه قضايي جمهوري اسلامي هم مي‌تواند بفهمد كه اين كار خيلي بي‌موقع و حد اقل در مورد انتخابات، بي فايده است. آنها تمام اين مدت تحمل كرده‌اند و اين دم آخري و شب انتخابات اين كار را نمي‌كنند؛ اما باز هم مثل ده‌ها مورد مشابه ديگر معلوم شد ناداني نهايت ندارد!
با اين بازي كه بر سر رد صلاحيت‌ها در آوردند و فضايي كه ايجاد كرده‌اند بايد هم نگران رسانه‌هاي مخالف باشند. بابا مگر مجبوريد آنقدر گند بالا بياوريد كه بعدش ناچار شويد چنين كورباش دورباش به راه بياندازيد؟
يك روز به انتخابات اول اسفند 82 باقي است و گروهي از صاحب‌نظران پيش بيني مي‌كنند نرخ مشاركت در شهرهاي بزرگ و به ويژه تهران ممكن است حتي زير ده درصد باشد (البته اگر به طوري كه شايع شده اقتدارگرايان انتقال وسيع رأي‌دهندگان به تهران را سازماندهي نكرده‌باشند). چه بسا علت واقعي توقيف ياس‌نو و شرق اين باشد كه خود توقيف كنندگان فهميده‌اند كه فردا چگونه انتخاباتي در انتظارشان است و از حالا خواسته‌اند رسانه‌هايي را كه بعد از انتخابات روي كاهش مشاركت مردم در انتخابات خبررساني و تحليل و تفسير خواهند كرد خفه كنند. مي‌دانيد كه، رقيب خوب اصولا رقيب مرده‌است.

0 نظر:

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]

<< صفحهٔ اصلی